اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه‌های مردم: روزشمار 94 روزه برای 6 سال انتظار فوتبالی در زیراب

فارس من| پیشرفت خوب و 44 روز فرصت برای تحقق وعده بهسازی زمین فوتبال زیراب

پیگیری سوژه «فارس من» با موضوع «روز شمار 94 روزه برای 6 سال انتظار فوتبالی در زیراب» بیانگر پیشرفت خوب و 44 روز فرصت برای بهسازی زمین فوتبال زیراب بر طبق وعده مسؤولان انتخابی و انتصابی است.

فارس من| پیشرفت خوب و 44 روز فرصت برای تحقق وعده بهسازی زمین فوتبال زیراب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سوژه‌ای با موضوع «روز شمار 94 روزه برای 6 سال انتظار فوتبالی در زیراب» در «فارس من» ثبت شد که خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه اقدام به پیگیری موضوع کرد.

زمین فوتبال شهر زیراب که بیش از 6 سال از آغاز بهسازی آن می‌گذرد و امکان استفاده رسمی از آن وجود ندارد که لطمات بزرگی به فوتبال شهر زیراب و شهرستان سوادکوه وارد کرد.

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری سوادکوه، نمایندگان سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای شهر زیراب، اداره ورزش و جوانان سوادکوه و تلاش‌های قابل تقدیر توفیق دانشمند که به عنوان مشاور رئیس هیأت فوتبال شهر زیراب و پیگیری‌کننده وضعیت زمین فوتبال شهر تلاش می‌کند، شاهد اجرای بیش از 95 درصدی بهسازی زمین فوتبال هستیم که ایجاد اختلاف بین شهرداری و پیمانکار برای تأمین ماشین‌آلات سنگین، بارندگی و کاهش متراژ زمین را در انتهای کار شاهد بودیم که با پیشنهاد خبرنگار خبرگزاری فارس، جلسه‌ای با حضور شهردار و عضو شورای شهر زیراب، پیگیر کننده وضعیت زمین فوتبال و نماینده هیأت فوتبال برگزار شده است.

 

 

* آمادگی کامل برای تکمیل پروژه زمین فوتبال شهر زیراب توسط شهرداری

شهردار زیراب با اشاره به اینکه انتظار جوانان و فوتبال‌دوستان برای کمک به زمین فوتبال شهر تقاضای به حقی است، گفت با پیمانکار زمین فوتبال شهر زیراب همکاری‌های مختلف انجام شد.

محمد‌رضا مهدوی با بیان اینکه در هفته گذشته برای بررسی آمارها و طلبکاری‌ها و بدهکاری‌ها از پیمانکار خواستیم که در جلسه حضور پیدا کند و اما شاهد عدم حضور وی بودیم، افزود: کمک من به عنوان شهردار به پیمانکار، کمک به ورزش شهر نیست و پیمانکار صورت‌وضعیت می‌دهد و پول خود را دریافت می‌کند و با این حال طبق قرارداد و برای پیشرفت کار کمک‌های خوبی برای پیمانکار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار به بدهکار بودن خود اشاره کرد و من هم برای تسویه حساب آنها پیشنهاد برگزاری جلسه داشتم و چک را هم قبول نکردم و گفتم تا پول ندهند دستگاه نمی‌دهم که به عنوان شهردار وظیفه استفاده بهینه از تجهیزات و پرداخت هزینه‌های لازم را در شهر دارم، خاطر نشان کرد: اگر فعالیت ما برای ورزش شهر باشد تا جایی که در توان ما باشد به صورت رایگان در خدمت آن هستیم و با دریافت مبلغی از مشاوره رئیس هیأت فوتبال شهر زیراب در حال حاضر ادامه همکاری برای زمین فوتبال شهر انجام می‌شود تا در روزهای آینده شاهد دریافت بقیه مبالغ از پیمانکار باشیم.

وی با بیان اینکه قبل از حضور مسؤولان وزارت ورزش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمین فوتبال شهر زیراب جلسه‌ای با معاون حقوقی وزارت ورزش توسط شهردار و اعضای شورا انجام شد و قول همکاری گرفتیم، ادامه داد: آغاز کار از آن زمان انجام شد و شهرداری نهادی است که به همه ادارات و نهادها در حد وسع خود یا بیشتر کمک می‌کند و مسائل مختلفی که در حد توان ما بود کمک کردیم.

مهدوی با اشاره به اینکه در بحث حمل بار و اختصاص گریدر به زمین فوتبال کمک کردیم و زمین فوتبال در اختیار پیمانکار است و تاکنون ۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شامل گریدر، لودر و حمل بار توسط شهرداری هزینه شد، گفت: اگر اختلافی در این مبلغ وجود دارد از پیمانکار دعوت کردیم تا نسبت به تسویه حساب اقدام شود و آمادگی کامل برای تکمیل پروژه را داریم.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا زمین فوتبال در دهه فجر امسال افتتاح شود ولی اگر افتتاح شود اخذ اعتبار بعدی انجام نمی‌شود و بهره‌برداری و افتتاح با ادامه دریافت اعتبار بسته می‌شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم بهره‌برداری موقت انجام شود.

 

* زمین فوتبال زیراب دارای چند فاز است

مشاور رئیس هیأت فوتبال شهر زیراب و پیگیر کننده زمین فوتبال شهر زیراب با اشاره به اینکه اتمام زمین فوتبال و درآمد برای شهرداری برای ما اولویت است و در جلسه فرمانداری با پیمانکار آشنا شدم و در همان جلسه شهردار زیراب با تماس تلفنی ۲۰ ماشین ماسه به زمین فوتبال انتقال داد، گفت: به عنوان پیگیر کننده زمین فوتبال به همکاری پیمانکار و شهرداری زیراب و سایر ادارات و نهادها نیاز داریم و با کسی تعارف نداریم و منصفانه آن است که عرض کنم پیمانکار با همه توان و صادقانه در حال فعالیت است و همچنین باید قدردان شهردار زیراب باشم.

توفیق دانشمند با بیان اینکه اگر شهرداری اقدام به اجاره گریدر خود برای زمین فوتبال اقدام می‌کرد الان دور زمین فوتبال بتن‌ریزی می‌شد و برای نصب چمن مصنوعی آماده می‌شد، افزود: در حین کار علاوه بر بارندگی و عدم وجود گریدر با کاهش متراژ زمین فوتبال از وضعیت بین المللی به استاندارد روبرو شدیم که لازم است از فرماندار و سید علی ادیانی نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری آن و تبدیل به همان ۷۴ در ۱۱۰ متر تقدیر کنم و با موافقت شهردار شاهد ادامه همکاری بین شهرداری و پیمانکار برای اتمام زمین فوتبال هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری 4 سرویس کامیون به صورت رایگان کمک کرد و در بقیه موارد با دریافت هزینه اقدام کرد، گفت: اگر زمین فوتبال تا دهه فجر افتتاح نشود به دلیل شرایط جوی تا تیرماه سال آینده متوقف خواهد شد و زمین فوتبال زیراب دارای چند فاز است که در دهه فجر بهره‌برداری فاز اول آن را خواهیم داشت و رختکن، سکو و پیست آن در فازهای دیگر اجرایی می‌شود.

*هزینه ۷۰۰ میلیون تومان برای ترمیم و تجهیز زمین فوتبال زیراب

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه زیرساخت احداث چمن مصنوعی در زمین فوتبال شهر زیراب در حال اتمام است، گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای ترمیم و تجهیز زمین فوتبال زیراب هزینه شد.

رضا احمدزاده با بیان اینکه قول بهره‌برداری زمین فوتبال زیراب را برای دهه فجر توسط مسؤولان وزارت ورزش، اداره کل ورزش و جوانان استان و نمایندگان مجلس ارائه شد، افزود: بتن دور زمین فوتبال آخرین بخش فعالیت قبل از نصب چمن است و بقیه قرارداد با پیمانکار جدید برای نصب چمن مصنوعی است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت جدید برای نصب چمن با اداره کل قرارداد بست و از پیگیری فرماندار سوادکوه و مدیرکل ورزش جوانان مازندران و نمایندگان مجلس تقدیر می‌کنم.

 

 

*امیدواری برای تکرار همکاری اتمام زمین فوتبال در فعالیت‌های دیگر توسعه شهری

عضو شورای شهر زیراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اتحاد و همکاری مردم، شورای شهر و شهرداری زیراب و ادارات و نهادها برای اتمام زمین فوتبال در این دوران قابل تقدیر است، گفت: حرکت مناسبی برای تمام زمین فوتبال در حال انجام است و امیدواریم این اتحاد و هماهنگی برای برنامه‌های دیگر هم تکرار شود.

احسان رضایی با تقدیر از تلاش‌های توفیق دانشمند و مسؤولان ادارات و نهادها برای پیگیری اتمام زمین فوتبال زیراب، گفت: در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال جلسه‌ای با مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان برای وضعیت زمین فوتبال انجام دادیم و همچنین جلسات با نمایندگان مجلس و دیگر مسؤولان انجام شد تا شاهد حل مشکلات اتمام آن شویم.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام زمین فوتبال شهر زیراب باید همگان تلاش کنیم، گفت: همه باید تلاش کنند تا اتمام زمین فوتبال انجام شود و شهرداری زیراب طبق قولی که از روز اول داد در حال همکاری و تلاش است و فعالیت‌های مناسبی برای زمین فوتبال شهر زیراب انجام شده است.

*لزوم زمان‌بندی اجرای سایر بخش‌های زمین فوتبال

همکاری و همراهی ادارات و نهاد‌ها برای اتمام بهسازی زمین فوتبال و نصب چمن مصنوعی در آن می‌تواند الگویی برای سایر فعالیت‌ها باشد و محوریت غیر‌دولتی و استفاده از توان ادارات، نهاد‌ها و افراد هم از ظرفیت‌هایی است که در گذشته کمتر از آن استفاده شد که در موضوع زمین فوتبال شاهد استفاده پررنگ از آن هستیم.

هر چند بتن دور زمین فوتبال در حال اتمام است که با اتمام آن، پیمانکار جدید برای نصب چمن مصنوعی اقدام به عقد قرارداد با اداره کل ورزش و جوانان خواهد کرد و نباید بهسازی زمین فوتبال را یک موضوع تمام‌شده فرض کرد و زمانی که برگزاری بازی‌های رسمی در آن آغاز شد می‌توان درباره اتمام نسبی آن سخن گفت و همانطور که در گزارش اشاره شد موضوع جایگاه تماشاگران، رختکن استاندارد و پیست دو و میدانی هم باید در مراحل بعد زمانبندی و اجرایی شود.

به گزارش فارس این سوژه با عنوان روز شمار 94 روزه برای 6 سال انتظار فوتبالی در زیراب در سامانه فارس من ثبت شده است که خبرنگار فارس آن را پیگیری کرده است.

گزارش از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول